U utorak, 24. rujna 2024., i četvrtak, 26. rujna u KUD-u “Čiče“ učenici trećeg i petog te prvog i šestog razreda OŠ Novo Čiče sudjelovali su na ukupno 4 radionice. Prve dvije radionice provedene su u sklopu programa “Etno naselje Novo Čiče u svrhu edukacije djece i mladih o zaštiti prirode i okoliša“, u Novom Čiču. Program je osmišljen kako bi djeca i mladi upoznali na koje načine čovjek utječe na prirodu. Radionica “Tlo“ obradovala je učenike 3. b razreda gdje su naučili mnogo, a neki su se i čak mogli pohvaliti svojim naprednim znanjem. Ovom radionicom osvještava se i važnost hrane i stoga se govorilo se i učilo o obradi tla, malčiranju, glistama kao kraljicama vrta, pravljenju i važnosti komposta, sjemenu i prepoznavanju sjemena (koromač, paradajz, blitva, kukuruz…) te postupku sadnje. Učenici su čuli i zanimljivu kratku priču o češnjaku i naučili kako ga pravilno saditi, a prije same sadnje svatko je od njih zaželio želju. Kako doprinijeti očuvanju prirode i okoliša mogli su naučiti i učenici 5. b razreda na radionici “Tradicijske sorte sjemena“. Prepoznavali su različite vrste sjemena, slušali su priče o porijeklu sjemena, saznali što su banke sjemena te naučili kako sijati u gredicu.
Druge dvije radionice provedene su u sklopu Festivala hrane projekta Cities2030. Ovaj cjelodnevni događaj uključivao je radionicu “Kako se peče kruh na starinski način“ u kojoj su sudjelovali učenici 1. a razreda. Učenici su zasuli rukave, pobrašnili ruke te mijesili i oblikovali tijesto i tako ga pripremili za pečenje. A vrlo su bili vješti i u ljuštenju klipa kukuruza kao jednim od procesa dobivanja kukuruznog brašna, a u paru su pokušali upravljati i sijačicom što im je ipak bio mali izazov. Kulinarska radionica “Samoniklo bilje na tanjuru“ naučila je učenike 6. a razreda kako implementirati zdrave namirnice i samoniklo bilje na primamljiv način, a učenici su od bilja učili kako raditi pesto te ponešto saznali o samom bilju. Vjerujemo kako su naši učenici nakon ovih radionica stekli novo iskustvo, ali i znanje koje će im koristiti u daljnjem životu, a koje sada mogu pokazati i drugima.